Picnic presentatie bij Top Marketeers Network

Picnic 14 november 2016

annelies TMN blog 3 Comments

Wat een geweldige avond was het!

Ruben Vermijs, Digital Marketing Leader van Picnic en vanaf dag 1 betrokken bij deze start up, gaf een inkijkje in de belevenissen tijdens het eerste bestaansjaar. Van 4 electrische zelfontwikkelde bezorgwagentjes naar 80, van 1 stad naar 6 steden, en vele klantinsights verder. Want dat laatste is de rode draad in het verhaal; elke stap is gebaseerd op feedback van klanten. Of het nu gaat om het assortiment, de vraag tot waar je de boodschappen brengt (liever tot aan de deur dan tot aan het aanrecht) of het tot op de minuut kunnen zien wanneer de boodschappen bezorgd zullen worden.

Na de pauze deelde Picnic een vraagstuk met de zaal. Zo’n 120 knappe marketingkoppen bogen zich hierover, wat dan ook leidde tot vele, vaak verrassende ideeën. Michiel Muller, een van de oprichters van Picnic, was ook benieuwd en schoof nog een tijdje aan. Zo had de avond ook voor Picnic een bijzondere toegevoegde waarde.

Dank Picnic, en vooral Ruben, voor de inspiratie die jullie ons hebben gegeven. Dank ook aan alle deelnemers voor jullie enthousiaste deelname.

De volgende sessies staan gepland op:

12 december Betekenismarketing 
Door Kees Klomp. O.a. schrijver van 4 boeken over het onderwerp.

16 januari – Wat kunnen we leren van politieke campagnes
Door Kirstel Verdel. Zij maakte onderdeel uit van het campagneteam van Obama.

Graag tot dan!

  • tmn-picnic-sessie-4
  • tmn-picnic-sessie-3
  • tmn-picnic-sessie-5
  • tmn-picnic-sessie-2
  • tmn-picnic-sessie-9
  • tmn-picnic-sessie-11
  • tmn-picnic-sessie-8
  • tmn-picnic-sessie-10

Deel deze blog

Published in

Comments 3

  1. Interessant kijkje in de keuken van Picnic. Knap gedaan. Een totale merkbeleving van bestellen tot en met het bezorgen aan toe. Niet alleen heel slim maar ook op een heel eigen wijze. Dus meer dan operational excellence. Door het verhaal heen proef je de sfeer en cultuur bij Picnic. Denken in oplossingen en kansen. Proberen en leren. Continu verbeteren. Samen met de klant leuk maken. Daarin zit de kracht en tegelijkertijd een belangrijke uitdaging naar de toekomst. Kan me indenken dat de concurrentie met spanning zit toe te kijken. Over een jaar een up-date? En dan inclusief omzetcijfers 🙂 Dank Picnic, TMN, Jan-Willem

  2. Leuke reactie Wim!
    TMN heeft nog een aantal leuke en positieve reacties gehad naar aanleiding van deze sessie (volgende keer in de blog), waaruit bleek dat zoiets zeker voor herhaling vatbaar is. In de evaluatie zijn ook een paar verbeterpunten naar voren gekomen, waar we in 2017 zeker rekening mee zullen houden.
    Het was na de zomer weer even weggezakt, maar de Picnic-bezorger heeft inmiddels weer een bestelling mogen thuisbezorgen. Gemak dient de mens!

  3. Betekenismarketing 12 december 2016

    Kees Klomp geeft naar aanleiding van de opening van de nieuwe Primark in Amsterdam zijn mening in Marketing Tribune van deze week:
    http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/nieuws/2016/12/primark-damrak-amsterdam-is-open/index.xml?utm_source=nb-mt-&utm_medium=email

    En volgende week komt hij zijn visie presenteren op een bijeenkomst van Topmarketeers Network. Lees meer en schrijf je nog snel even in via deze site of deze link http://topmarketeersnetwork.nl/sessies-2016/12-12-2016-betekenismarketing/!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *