15 mei 2014 – Strategische storytelling

Het jaarthema 2014 is ‘Leiding geven en nemen’, deze sessie met als thema ‘Strategische Storytelling ‘ is daar onderdeel van.
Leer van nieuwe ontdekkingen over het toepassen van storytelling in marketing, branding, conceptontwikkeling en verkoopstrategie.

Spreker

Hans Mokkink

Spreker
Roy Grünewald.

Marketingcongres topmarketeers strategische storytelling

Organisatie
InExtensio Events & RG Special Concepts

Wat mag je verwachten?

De oerkracht van ‘Het verhaal

De consument kan nog zo irrationeel of grilling zijn, voor één ding is ieder mens in deze emotiemarkt gevoelig: een briljant ‘Verhaal’. Hoewel het vertellen van verhalen zo oud is als de mensheid, is na recent wetenschappelijk onderzoek ontdekt hoe dat nou precies werkt in ons brein. Met die kennis kan storytelling ingezet worden als een krachtig strategisch marketing instrument. Bij het toepassen daarvan gaat het om het prikkelen van de verbeelding, het oproepen van emotie en het creëren van ‘beleving’. Goede vertellingen worden beter onthouden in de hoofden van consumenten, klanten en opdrachtgevers. Maar wat is een goed Verhaal? En waarom ‘landt’ het ene verhaal beter dan het andere?

Door wie?

Roy Grünewald, Creative director van InExtensio zal deze avond een sessie verzorgen met het thema ‘Strategische storytelling’. Met een achtergrond als regisseur en schrijver heeft hij zich gespecialiseerd in trainingen en workshops strategische en creatieve storytelling, creatief denken en conceptontwikkeling. Daarnaast ontwikkelt hij vernieuwende concepten op het gebied van kunst, cultuur en city marketing. Ook is hij werkzaam als vertel acteur, regisseur en is vaste columnist voor het AD.

In deze workshop legt Roy Grünewald op een heldere manier en met veel praktijk voorbeelden uit wat storytelling precies is en vooral: hoe het werkt in onze hersenen.

Programma

De avond begint met een college toegepaste strategische storytelling waarin de volgende onderwerpen aan bod komen:

1. Wat is storytelling? Mensen zijn dol op goede verhalen!

2. Het zit in onze genen!

3. Hoe werken vertellingen door in ons brein?

4. Prikkeling en beïnvloeding

5. Opbouw (vertelstructuur) en lagen

6. Strategische woorden, beelden en emoties

7. Het resultaat: de oerkracht van ‘Het Verhaal’

De deelnemers gaan vervolgens in subgroepen aan de slag. Eerst met een paar eenvoudige oefeningen, waarna men die kennis gaat toepassen door met strategische woorden, beelden en emoties op zoek te gaan naar hun eigen (marketing) verhaal. De deelnemers presenteren dit in een masterclass, waarna meteen feedback wordt gegeven.

Voor wie?

Voor iedereen die nieuwsgierig is naar deze nieuwe ontdekkingen en de toepassing daarvan in de communicatie praktijk.

Schrijf je in

Naam (vereist)

Email (vereist)

Betreft (graag datum of onderwerp sessie invullen)

Bericht