8 juni 2015 Identiteitsmarketing

Spreker

Kaj Morel

Kaj Morel

Organisatie
De Betekenisfabriek

Wanneer

Maandag 8 juni

18.30u binnenlopen met soep en broodjes
19.00u start sessie
21.30u – 22.00u afsluiting met borrel

Locatie

Leerhotel Het Klooster
Daam Fockemalaan 10
Amersfoort

Prijs

De kostendekkende deelnameprijs voor deze sessie is 70 euro inclusief broodjes en borrel, exclusief BTW.

Je ontvangt de factuur per mail.

Wat mag je verwachten?

Identiteitsmarketing
Natuurlijk is elke solide marketingstrategie gebaseerd op gevoel voor en kennis van de markt. Zo ook een Identiteitsmarketingstrategie. Alleen: als je redeneert vanuit je eigen identiteit blijken er veel meer kansen te liggen dan je voor mogelijk had gehouden. Traditionele marketing redeneert vanuit de mogelijkheden die je concurrent waarschijnlijk ook ziet. We gaan dus niet aan klantenpanels vragen wat ze willen; dat doet de concurrent immers ook. Het gaat om de unieke mogelijkheden die voortkomen uit de innovatiekracht van je eigen medewerkers. Wij bevrijden je dus uit je bestaande belevingswereld van klantwensen en concurrentie en laten je de mogelijkheden zien die je eigen identiteit biedt.
Welk wezenlijk relevant verschil maak jij als marketeer eigenlijk voor wie? Deze vraag is het startpunt van deze sessie. Vanaf daar beginnen we het verhaal over identiteitsmarketing en wat het voor organisaties kan betekenen.

Bij Identiteitsmarketing vormt identiteit de basis voor de strategie van je organisatie. Je bepaalt eerst welke belofte je wilt doen aan klanten: wat wil ik voor hen betekenen? Daarna is het zaak dat je die zogenoemde merkbelofte in je strategie maximaal tot uitdrukking brengt. In een notendop gaat dit als volgt:

Je benoemt precies de klanten voor wie je van betekenis wilt zijn.
Je vertaalt je merkbelofte in een helder en aansprekend verhaal waarin je vertelt hoe je je belofte waarmaakt.
Je ontwikkelt producten (diensten) die recht doen aan je belofte en die passen bij je organisatie-identiteit.
Je ontwikkelt een communicatieplan om je klanten met je boodschap te bereiken.

Kaj Morel:

‘Ik hou van inhoud en diepgang. Binnen de Betekenisfabriek ben ik degene die de ontwikkeling van het gedachtegoed en vakgebied identiteitsmarketing voor zijn rekening neemt. Ik ben auteur van het boek Identiteitsmarketing en lector identiteitsmarketing bij Saxion.

Waar ik in geloof
Maximaal betekenisvol zijn voor anderen loont. Mijn mensbeeld is optimistisch: mensen willen en kunnen ertoe doen voor anderen.

Wat ik om me heen zie
Organisaties kunnen veel meer deugen dan ze op dit moment doen, maar lijken dat niet door te hebben en niet te willen weten. Ze nemen, bewust of onbewust, genoegen met middelmatigheid. Dat is in het gunstigste geval doodzonde – het zou zoveel mooier kunnen zijn – en in het ongunstigste geval ronduit schadelijk – klanten die weglopen, medewerkers die gefrustreerd raken, bedrijven die failliet gaan, een wereldwijde economische crisis.

Wat ik daaraan wil doen en wat ik beloof
Ik zet me in om gezamenlijk een samenleving te realiseren waarin organisaties zich bewust zijn van hun betekenis en actief bezig zijn om deze te vergroten. Daarvoor hebben we andere marketing nodig die erkent dat betekenis het bestaansrecht vormt van elke organisatie en het fundament onder een toekomstbestendige samenleving. Deze andere marketing is identiteitsmarketing. Ik wil identiteitsmarketing populair maken en ontwikkelen tot zelfstandig vakgebied. Ik wil zoveel mogelijk mensen en organisaties ondersteunen om maximaal betekenisvol te worden en te blijven. En ik wil een samenleving realiseren waarin betekenis voor anderen de drijvende kracht is van menselijk handelen.

Wat ik als mijn unieke kracht beschouw
In een notendop: identiteitsmarketingexpert, gedreven om betekenisvol te zijn, authentiek, echte kritische vriend, geloof in wat ik doe, enthousiasme.

Waaraan je mij herkent
Ik ben onvervalst, allergisch voor oppervlakkigheid, en ik werk slim onbewust.

Schrijf je in

Naam (vereist)

Email (vereist)

Betreft (graag datum of onderwerp sessie invullen)

Bericht