30 maart 2015 Merken voor een betere wereld

‘Hoe kan jouw merk groeien door bij te dragen aan een betere wereld?’

Wanneer

30 maart

Locatie

Leerhotel Het Klooster
Daam Fockemalaan 10
Amersfoort

Wat mag je verwachten?

Deze inspirerende TMN-sessie op 30 maart werd verzorgd door Marjolein Baghuis en Dirk van der Beek van Innate Motion. Dit internationale merkstrategie-bureau helpt marketeers om hun merken te laten groeien door hun maatschappelijke impact te vergroten. Kortom: more meaningful growth.

Het speelveld waarin merken opereren verandert snel. Net als voorheen danken groeiende merken hun succes aan het creëren van toegevoegde waarde in het leven van mensen. Maar de verwachtingen over deze toegevoegde waarde zijn de afgelopen jaren duidelijk veranderd. Mensen verwachten van merken in toenemende mate dat ze voor meer staan dan hun eigen producten; dat ze iets toevoegen en verbeteren in onze complexe samenleving.
Marjolein en Dirk namen ons mee naar de wereld van activisme. Over dit onderwerp hebben zij ook een e-book geschreven: ‘Activists dare to care’. Wat kunnen wij als marketeers leren van succesvolle activisten? ‘Activists have much to teach to marketeers. Like many brands, they have a point of view. But successful activists excel by having a point of action. Today, people expect more from brands. If brands want to stay attuned to the people they serve, they need to ‘do’ more and not just ‘be’ more.

Op basis van de eigenschappen van succesvolle activisten heeft Innate Motion een model voor merk-activisme ontwikkeld. In deze workshop zal het merk-activisme model kort worden toegelicht aan de hand van een paar cases. Vervolgens gingen we samen aan de slag om te kijken hoe onze eigen merken kunnen groeien door bij te dragen aan een betere wereld. Bij de rollenspellen waarmee deze plannen werden uitgebeeld kwamen onverwachte acteertalenten boven!

Schrijf je in

Naam (vereist)

Email (vereist)

Betreft (graag datum of onderwerp sessie invullen)

Bericht