12 juni 2017 – Hoe win je een Effie?


In 2016 won HAK een zilveren Effie voor de campagne ‘Bonen erbij’. Wat is het verhaal achter dit succes? En wat kan je hiervan leren om zelf ook een Effie in de wacht te kunnen slepen? Op 12 juni doet Nicole Freid, directeur Marketing & Innovatie bij HAK, je dit uit de doeken.

Spreker

Nicole Freid

Wanneer

Maandag 12 juni 2017
18.30u inloop met soep en broodjes
19.00u start sessie
21.30u – 22.00u afsluiting met borrel

Locatie

Leerhotel Het Klooster
Daam Fockemalaan 10
Amersfoort

Permanente Educatie
nima_pelogo-02NIMA beloont deze sessie met 2 Permanente Educatie punten.

Wat mag je verwachten?
Groenteconserven dreigen te verliezen aan relevantie, het is een categorie in verdrukking. Bonen nemen een derde van de categorie in en hebben een grote potentie in het hedendaagse eten. De consument ervaart echter nog veel barrières, waardoor echt grote groei tot 2015 uitbleef. Door deze ‘bonenbarrières’ te slechten met een slimme maar simpele strategie en goede creatieve en consistente executie (‘Bonen erbij’) weet HAK een significante groeiversnelling voor zowel HAK als voor de categorie te realiseren en deze voor het eerst sinds lange tijd relevant te maken voor jongere consumenten.

Kortom, je mag een inspirerend marketingverhaal verwachten over hoe een categorie in verdrukking weer relevant wist te worden. Na de pauze is het programma interactief, waardoor je de kans krijgt om ook van de kennis van de aanwezige ‘peers’ in de zaal te leren.

Juryrapport Effie awards 2016:
‘Een perfect voorbeeld van omdenken, leidend tot een structurele gedragsverandering. Nederland is geen bonenland, en toch slaagt HAK erin om de boon structureel op tafel te krijgen: de hele categorie is nieuw leven ingeblazen. De koppeling tussen commerciële en communicatiedoelen is in deze case dik in orde. De strategie is prima, het inzicht sterk. De vertaling in middelen, met de consumer journey als leidraad, is zeer overtuigend. Op een geïntegreerde manier is in die mix aangestuurd op zichtbaarheid, inspiratie, activatie en confrontatie.’

De spreker
Nicole Freid, directeur Marketing & Innovatie bij HAK werkte eerder onder andere bij Mars, Spadel en Beiersdorf. WerfSelect werkt al vele jaren met haar samen, eerder als interim-manager en later als opdrachtgeefster. We zijn heel blij dat Nicole haar ervaring met ons wil delen.

Inschrijven

De kostendekkende deelnameprijs voor deze sessie is 65 euro inclusief broodjes en borrel, exclusief BTW. Je ontvangt direct een bevestiging en factuur in je mailbox.

Om de administratieve kosten voor de sessies zo laag mogelijk te houden, en daarmee ook de deelnameprijs, prefereren we directe betaling via de website. Op de factuur zijn alle benodigde gegevens vermeld om deze eventueel te declareren bij je werkgever.

65,00In winkelmand

    Laat het ons even weten als betaling via de site een probleem voor je oplevert. We zorgen dan voor een alternatieve betalingsmethode.
    Als je op dit moment een interim-opdracht vervult via WerfSelect mag je kosteloos deelnemen.

    Stuur in beide gevallen even een mailtje om je aan te melden. Je hoort dan van ons.

Bij afmelding tot 5 werkdagen van tevoren zal je betaling worden teruggestort. Daarna zijn we genoodzaakt de volledige kosten in rekening te brengen.