16 januari 2017 – Marketinglessen van politieke campagnes

Traditionele marketing is niet meer…
Zelfs topmarketingbedrijven leren van andere modellen, zoals van de ‘Grass Roots’ marketing van Barack Obama. Kirsten Verdel zat als enige buitenlandse ooit in het Amerikaanse presidentiële campagneteam, is betrokken bij diverse campagnes in de Nederlandse politiek en is regelmatig als commentator te zien bij o.a. Pauw, Goedemorgen Nederland en EenVandaag.


Spreker

Hans Mokkink

Kirsten Verdel

Wanneer

Maandag 16 januari

18.30 inloop met broodjes
19.00 start
21.30 – 22.00 afsluiting met borrel

Locatie

Leerhotel Het Klooster
Daam Fockemalaan 10
Amersfoort

Permanente Educatie

nima_pelogo-02NIMA beloont deze sessie met 2 Permanente Educatie punten.

Prijs

De kostendekkende deelnameprijs voor deze sessie is 65 euro inclusief broodjes en borrel, exclusief BTW. Je ontvangt een factuur per mail.

Bij afmelding minder dan 5 werkdagen van tevoren zijn we genoodzaakt de volledige kosten in rekening te brengen.

Met de verrassende verkiezingen in de VS nog maar net achter de rug en de aanstaande verkiezingen in Nederland, is het actueler dan ooit: wat kunnen marketingbedrijven en -organisaties leren van politieke campagnes?

Wat mag je verwachten?
In een boeiend en persoonlijk verhaal geeft Kirsten Verdel op 16 januari een unieke inkijk in de organisatie en werking van Amerikaanse presidentscampagnes. Hoe zitten Amerikaanse campagneorganisaties in elkaar? Hoe ziet een presidentscampagne op een landelijk hoofdkwartier er van dag tot dag uit? Wat weten campagnes eigenlijk over hun kiezers? (spoiler: meer dan 1000 dingen per inwoner). Kirsten zal vertellen hoe campagne-organisaties op het hoogste niveau in elkaar zitten, hoe strategieën worden opgebouwd, wat het belang is van rapid response en opposition research, hoe belangrijk canvassen is, waarom dat relevant is voor Nederlandse marketingcampagnes, en over alles waar de zaal vragen over heeft.

Na een korte pauze kunnen de aanwezigen in groepen direct zelf aan de slag met de inzichten die deze avond aan bod gekomen zijn.

Over de spreker
Kirsten Verdel is bekend van haar rol als stafmedewerker van Barack Obama, in diens campagne voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2008. Hierover schreef zij het succesvolle boek ‘Van Rotterdam naar het Witte Huis’. Ze was betrokken bij campagnes op gemeenteraads-, Eerste en Tweede Kamer-, Provinciale Staten- en Presidentsverkiezingen en was zelf Statenlid. Ze publiceerde over de verkiezingen voor het Financieele Dagblad en Vrij Nederland en is regelmatig te gast bij onder andere PAUW, EenVandaag, BNR en Radio 1 en ze is als senior adviseur verbonden aan Dröge & van Drimmelen.

Schrijf je in

Naam (vereist)

Email (vereist)

Betreft (graag datum of onderwerp sessie invullen)

Bericht

TMN Social only

Ga backstage als lid van TMN Social voor speciale content, interactie en meer.

TMN Social

Doe mee aan de discussie over dit onderwerp en download de bijbehorende content.

Go!